Váš prohlížeč není podporovaný - stránky se nemusí zobrazit správně. Použijte podporovaný prohlížeč.

thapsus

Oblíbená alba

Alba, která má thapsus v oblíbených

44 fotek, 3.6.2017, 51 zobrazení, 2 komentáře
3.- 4.6.2017 - Opět se sešel rok s rokem a je čas se sejít s naší třídou ze základní školy. V sobotu tedy sednu na kolo a jedu krásnou pohodovou cestou, za nádherného počasí do Úštěka, kde mám tento rok základnu. Navigace mne chvílemi vede po cestách, které nejsou zrovna moc pro silniční kolo, ale už je to lepší, než minulý týden. Rozhodně je trasa hezčí, než po hlavní silnici a dokonce už ochutnám své letošní první třešně. Ve 14 h jsem konečně v Úštěku, kde zvládnu sprchu ve studené vodě a převléknout se do "civilu". Na nádraží zrovna přijede historický vláček, takže to mám i s příjemným osvěžením. Vláčkem se pak svezu do Litoměřic, kde mám ještě před srazem dost času na posezení se zmrzlinou a ledovou tříští a na malou procházku po krásách Litoměřic. Letos se nás moc nesejde, opravdu jen základní jádro a jetě postupně přichází a odchází. Ale je zase příjemný, že si víceméně povídáme všichni společně. Iva mne večer hodí autem do Úštěka, s malou zajížďkou směrem za Svobodnou ves. Někteří ještě přejíždějí do jiného podniku pokračovat v započatém večeru. Já ale v neděli vstávám v 7 h, abych pokud možno ujela blížícím se slibovaným dešťům. Pršet začne ve chvíli, kdy vylezu ven na nádraží a odnesu vrátit klíče od poskytnutého azylu. Prvních několik km promoknu, ale přesto cestu nevzdávám. Chvíli před Roudnicí na mne dokonce asi na 5 minut vykoukne i sluníčko. Využiju situace, abych si vzala alespoň suché ponožky a ty původní vyždímu a uklidím. Stejně se za chvíli zase rozprší a i ty suché jsou brzy zase mokré. Když dorazím před polednem do Prahy, ráda tentokrát využívám pohodlí Prahy a nasednu v Kobylisích na metro a zbytek cesty už dojedu domů metrem, abych se dostala co nejdřív do sucha a tepla. V sobotu jsem ujela 82 km, v neděli 65 km, celkem jsem nastoupala za oba dny 1500 m a jela jsem tudy: https://www.relive.cc/view/1018837397 a https://www.relive.cc/view/1020375418.
59 fotek, 13.5.2017, 58 zobrazení, přidat komentář
Člověk míní, počasí mění. Z plánovaného Křivoklátu byly nakonec Lány a to jsme vůbec byli rádi, že jsme v té siberii nemuseli zpátky vlakem. Více v galerii. 113km, 1300m nastoupáno. Trasa je tady: https://www.strava.com/routes/8700058
69 fotek, 13.5.2017, 24 zobrazení, přidat komentář
13.5.2017 - Po včerejším dohadování, kam to vlastně dnes pojedeme jsme se nakonec usnesli, že vyrazíme na Křivoklát. Takže přichází opět naše ranní vypravování, kdy se nejdřív Petr vrací pro pumpičku a ledva dojedeme na cyklostezku, tak se nechá slyšet, že hlavně nesmí píchnout a nic opravovat, protože si nechce zničit a ušpinit svůj hodobóžový dres. Tak vyrazíme na sraz a já po chvíli zjistím, že jsem Petra někde ztratila. Vracím se kus zpět, ale na Petra nenarazím a netuše, co se mohlo stát se obracím a jedu na sraz, aby pro změnu nečekal příliš dlouho Plukovník. Když přijedu na místo srazu, tak nikde nikdo. Jedu tedy opět zpět a najdu Petra i s Plukovníkem, jak Petr opravuje kolo, které píchl asi dvě vteřiny po své slavné větě. Plukovník, kterého odchytil cestou mu při tom statečně asistuje svým přihlížením. Pro jistotu se ještě jednou vracíme domů, protože jsme zjistili, že je větší vedro, než jsme doufali a tak přiděláváme pití a Plukovník odkládá část oblečení. Pak už tedy konečně vyrážíme a pohodovým tempem si užíváme cestu i přes několik malých přeháněk, které po cestě míjíme bez větších ztrát (kromě zacákaných a zablácených dresů). Medůza se k nám přidává v Loděnici a rázem je po pohodě. Nasadí vražedné tempo, ze kterého můj tepák raději přestal fungovat, protože se už nemohl koukat na ty hodnoty, které mi měří. Plukovníkovi vyhládlo a tak žádá o zkrácení cesty přes Lány. Když už tam jsme, tak uděláme malou exkurzi po okolí a usedáme v místní hospůdce na vytoužený oběd. Při tom nás zastihne bouřka a průtrž mračen, před kterou se stihneme včas schovat uvnitř. Křivoklát tedy vzdáváme a když konečně vyrazíme, venku se natolik ochladí, že prvních pár km drkotám zubama. Leč po prvních kopcích se opět zahřeji na provozní teplotu a už to zase sviští. Tentokrát stihnu udělat i já Petrovi za jízdy pár pěkných fotek, jak hezky ladí s řepkou a aby mu nebylo líto, že vždycky fotí on nás. Zbytek cesty se už větším přeháňkám vyhneme a za krásného počasí si ještě zvládneme v Unhošti pochutnat na vynikající zmrzlině. Když nás Medůza opouští před Ořechem, dáme si posledních pár km opět svým pohodovým tempem a na cyklostezce ještě zakončíme vyjížďku závěrečným přípitkem. Ujeli jsme kolem 120 km a jeli jsme tudy: https://www.relive.cc/view/984405923
30 fotek, 6.5.2017, 17 zobrazení, přidat komentář
6.5.2017 - Je sobota, kdy je Petr opět v práci a tak můžeme na kolo vyrazit až odpoledne. Sluníčko se na nás vykouklo zvědavě podívat, kam že to zase jedeme? Sraz s Plukovníkem máme na Zbraslavi na nádraží, ale plynule se zařadíme už na cyklistické. Cesta ubíhá v příjemné pohodě. Na závěr ještě malá odměna po ujetých 61 km a nastoupaných 529 m. Jeli jsme tudy: http://www.cykloserver.cz/tipy-na-vylety/detail/?d=219756
83 fotek, 1.5.2017, 22 zobrazení, přidat komentář
1.5.2017 - První den, kdy mohu konečně na celý den vyrazit ven a k tomu ještě první máj. Na sraz musíme s Thapsusem o dost dřív, protože to máme podstatně dál, než ostatní. Cestou stihneme i polibek pod rozkvetlou třešní. Aby to nebylo našim kolům líto, musely se samozřejmě také políbit. Ovšem později, když jsme čekali na srazu na Medůzu, se jim to nějak zalíbilo a využily okamžiku naši nepozornosti při focení a trošku se to zvrhlo. Až z toho byl chudák Plukovník, který si toho první všiml, pěkně vyděšen a museli jsme je od sebe všechny odtrhnout. Cesta byla dnes hodně náročná. Většinu času jsme jeli proti silnému větru a mé dva měsíce chátrající tělo chvílema vypovídalo službu. Ještě, že byli kolem mne dnes samí gentelmani, co mi pomáhali v nesnázích. Moc jsem si dnes nepopovídala, protože jsem většinu času lapala po dechu a snažila se dohnat vzdalující se postavičky. Ovšem pohodové posezení v Neveklově na výborném obědě za to všechno stálo. Ani se nám odtud nikomu nechtělo. Ale nedalo se nic dělat, cesta domů ještě dlouhá a pro mne ještě delší. Mám konečně letos 120 km k dobru s nastoupanými 1117,5 m a má trasa vedla tudy: http://www.cykloserver.cz/tipy-na-vylety/detail/?d=219411
3 fotky, listopad 2016, 156 zobrazení, přidat komentář | Soutěž: Sport Amatér Foto
8 fotek, 30.7.2016, 34 zobrazení, přidat komentář
29.7.2016 - Taková malá komorní oslava narození Sašenky. Krásně prosluněné odpoledne na kouzelné zahradě v příjemné společnosti. A když už oslava, tak ani šampáňo nechybělo a dokonce s čerstvě utrženou jahodou. Fotodokumentaci tentokrát dělala Pampeliška.
25 fotek, 28.7.2016, 159 zobrazení, přidat komentář
28.7.2016 - A je to konečně tady - trpělivost i růže přináší a tak jsem dnes mohla konečně spatřit a pochovat si svou druhou vnučku Alexandru, která se narodila v úterý 26.7.2016 na Annu, takže jí dostala její teta k svátku. Narodila se v 11,34 h, vážila 3,42 kg a měřila 50 cm. Je jako by byla přes kopírák s Gabrielou, její starší ségrou. Pro srovnání jsem přidala tři fotky z první návštěvy před pěti lety ve stejné porodnici.
26 fotek, 21.7.2016, 13 zobrazení, přidat komentář
21.7.2016 - Vyjedeme jen na chvilku večer hned za barák, kde si Petr zkouší vyjet kopec, u kterého se říká, že kdo ho vyjede, tak složí cyklistickou maturitu. Petr téměř na tři pokusy... já byla ráda, že jsem ho pracně vytlačila a to mi ještě na konci Petr pomohl s kolem, aby mne opět nestrhlo dolů.
151 fotek, 5.7.2016, 32 zobrazení, přidat komentář
5.7.2016 - Sraz ráno v 10h na Zbraslavském náměstí, Plukovník měl malé zpoždění, které jsme brzy nahnali. Ač ráno vypadalo docela chladně, nakonec se vyklubal nádherný den a často jsme se koupali ve vlastní šťávě. Samozřejmě jsem si dala opět jeden malý pád, kdy mi zazlobil zase řetěz a namotal se mi. Petr mi ho spravil a pak už zase přehazovačka šlapala celkem jako hodinky. Chvílema byl terén hodně náročný a přiznám se, že jsem se v jednom úseku docela hodně bála a byla jsem nucená dostat se opravdu poctivě až za sedlo, abych se nepřevážila dopředu přes řidítka, ale zvládla jsem to i přes malou kolizi, kterou jsem rychle rozdýchala. Po cestě jsme stihli i pár borůvek, jako bychom tušili, že Na Čunčí bude zavřené občerstvení, na které jsme se těšili. Takže jsme jen chvíli poseděli a posilnili se z vlastních zásob. Potom jsme vyšlapali na rozhlednu Studený vrch a pokračovali nádhernou krajinou dál směr Plešivec. Špatně jsme ale odbočili, takže jsme si nejdřív dali pozdní oběd v Jinci a pak se teprve s plnými břichy vrhli opět do kopce, kterých bylo po cestě opravdu nemálo. Na Plešivci jsme si užili další nádherné výhledy, pohráli si s foťákem a poseděli a pokochali se. A pak nás čekala cesta víceméně po silnici a stezkách už mnohem méně náročných s ještě dvěma tankovacíma zastávkama. Ujeli jsme 106 km a jeli jsme tudy: http://www.cykloserver.cz/tipy-na-vylety/detail/?d=206576
81 fotek, 28.5.2016, 34 zobrazení, přidat komentář
28.5.2016 - A je tu zase sobota a další výlet před námi. Tentokrát vytáhneme opět horáky a Plukovníka a jedeme krásný okruh přes Štěchovice, Malou Lečici, před kterou máme už první zastávku v přírodní hospůdce M.A.S.H. Dál pokračujeme přes Velkou Lečici, Malou Hraštici, kde mají kouzelné náměstíčko s kapličkou, cukrárnou a penzionem a kde dáme další z občerstovacích zastávek. Počasí opět letní a užíváme si krásy přírody i trochu bahna, když krapet bloudíme. Poslední občerstvení pak v Halounech, kde si dáme výborné lívance a kde začínají padat první kapky deště, ze kterého se bzry vyklube pořádný slejvák. Přesto vyrážíme na cestu směr Praha, kterou proti původnímu plánu notně zkrátíme, protože déšť je čím dál intenzivnější a chvílema i krupičky padají. Jedeme takto v dešti ještě cca 20 km. Téměř na konci u Komořanského mostu utrpím další ze své řádky karambolů, při kterém zničím další helmu. Budiž ji země lehká, posloužila mi víc, než dost a mockrát jsem si říkala, že jí vděčím za její ochranu. Ujeli jsme 86,5 km a jeli jsme tudy: http://www.cykloserver.cz/cykloatlas/?d=203323#pos=49.89150P14.29883P11
150 fotek, 16.4.2016, 113 zobrazení, přidat komentář
16.4.2016 - Už nějaký čas se psychicky připravujeme na orientační cyklistický závod LOST in Prague. Moje holky dostaly instrukce, jak se mi postarat o kytičky a zvládly jsme pořádné rozloučení, jelikož znají můj orientační smysl a počítaly s tím, že už mne jen tak neuvidí a já budu ještě dlouho bloudit po Praze. I Petr mne přesvědčoval, že na tom s orientačním smyslem není o moc lépe. Naštěstí jsme ale přemluvili Plukovníka, aby vyrazil s námi a dobře jsme udělali. Přes počáteční váhání, jestli vůbec vyrazíme po tom, co jsme ráno vylezli z postele a venku lilo jako z konve, jsme se nakonec všichni vzájemně vyhecovali a vyrazili. Do deště jsme vyjeli a s deštěm přijížděli domů. Jednu dost velkou přeháňku jsme zakotvili v nejbližší hospodě a tomu nejhoršímu se tímto příjemně vyhli. Jinak bloudění bylo veliké, obzvlášť areál Bulovky už známe téměř popaměti. Dokonce jsme cestou potkali i kolonu motorkářů, jak vyjíždějí z motorkářské mše. Naše slabé výsledky byly opravdu jen tak na cenu útěchy a alespoň v tombole jsme získali cenu. Ale užili jsme si to v báječné pohodě, plné smíchu a bylo nám fajn. Najeli jsme 73km a jeli jsme tudy: http://www.cykloserver.cz/cykloatlas/?d=199825#pos=50.07598P14.47803P12
92 fotek, 2.4.2016, 26 zobrazení, přidat komentář
2.4.2016 - Petrovi už došla trpělivost jezdit se mnou a s mou ortézou pořád jen kolem Vltavy a už chtěl vyrazit na pořádnější výlet obzvlášť, když vylezlo sluníčko. Já jsem si od doktorky vyfasovala navlékací ortézu místo té velké hrůzy a hned se jelo lépe. Vytáhli jsme i Plukovníka s tím, že mám pořád ještě ortézu, ať se nebojí, že pojedeme směr Říp a uvidí se, kam dojedeme. S nadšením souhlasil, domnívaje se, že dojedeme tak do Klecan a zpět. Pod Řípem jsme vyhlásili obědovou přestávku a s Plukovníkem se vzbouřili, že nahoru už nepojedeme. Petr kapituloval díky tomu, že to bylo časově tak akorát dojet do Prahy za světla. Ale i tak jsem zvládla pokořit svou první stovku a ještě něco navrch. Velké zdržení byl počáteční průjezd Prahou kvůli maratonu a pak menší zdržení, když měl Plukovník defekt. Chvílemi jsme si užili i trochu dobrodružství v terénu spíš pro horská kola, než pro silniční. Ale vše jsme přežili a zjistila jsem, že není lepší rehabilitace na koleno, než jízda na kole. Ujeli jsme 133 km, průměrnou rychlostí 18,4 km/h a jeli jsme tudy: http://www.cykloserver.cz/cykloatlas/?d=198969#pos=50.19576P14.34946P10
27 fotek, 9.4.2016, 26 zobrazení, přidat komentář
9.4.2016 - Tak jsem se konečně dočkala a po dlouhém hledání malého rámu je to tady. Po úrazu jsem se bála sednout na Brouka (GT Avalanche - horské kolo), abych z něj nespadla a tak celé měsíce hledáme rámy v mé velikosti a v cenově dostupném rozsahu. A protože jsem tvor netrpělivý a Petr je naštěstí stejná krevní skupina, tak mi kolo během jednoho dne dal dokupy, abych ho mohla hned vyzkoušet. Po dvou měsících ježdění jen na Mazlíkovi (Specialized - silniční kolo), mám hodně divný pocit sedět zase na horském kole (GHOST). Ale má radost je obrovská a už se těším na další vyjížďky. A ta první zkušební, ač jen necelých 15 km stála za to a jeli jsme tudy: http://www.cykloserver.cz/cykloatlas/?d=199416#pos=49.98441P14.41686P14

Rajce.net je největší česká sociální síť
zaměřená na sdílení fotografií a videí.

Nabízí neomezený prostor zdarma, snadnou a rychlou výrobu fotoknih i jiných fotoproduktů.